IMG_KONE_LOGO_SUPPORT_HEADER.

Kone Oyj,Pörssitiedote,2. Maaliskuuta 2021 KLO 11.20

kone oyj:n varsinaisenyhtiökokouksenpäätöksiä

Varsinaiselle yhtiökokoukselle kuuluvat asiat

kone oyj:n varsinainenyhtiökokouspidettiinhelsingissä2. maaliskuuta 2021。Yhtiökokous järjestettiin niin sanotun väliaikaisen lain nojalla siten, että yhtiön osakkeenomistajat osallistuivat kokoukseen ja käyttivät osakkeenomistajan oikeuksia vain äänestämällä enakkoon ja esittämällä enakkoon vastaehdotuksia ja kysymyksiä。

kokous vahvistitilinpätöksen,käsittelitoimielinten palkitsemisraportin jamyönsitilivelvollisille vastuuvapauent tilikaudelta 1.1.-31.12.2020。

OuleSoksi Vahvistettiin Hallituksen Esityksen Mukaisesti 1,7475 Euroa Kutakin 76 208 712 A-Sarjan Osaketta Kohden JA 1,75 Euroa Kutakin Ulkona Olevaa 442 336 257 B-Sarjan Osaketta Kohden。LisäksiLisäasingoksiVahvistettiin Hallituksen Esityksen Mukaisesti 0,4975 Euroa Kutakin 76 208 712 A-Sarjan Osaketta Kohden Ja 0,50 Euroa Kutakin Ulkona Olevaa 442 336 257 B-Sarjan Osaketta Kohden。Osononjaontäsmäytyspäiväon 4. Maaliskuuta 2021 JA胭脂腺Maksetaan 11. Maaliskuuta 2021。

Hallituksen jäsenten lukumääräksi vahvistettiin kahdeksan。Hallituksen jäseninä jatkavat Matti Alahuhta, Susan Duinhoven, Antti Herlin, Iiris Herlin, Jussi Herlin, Ravi Kant sekä Juhani Kaskeala。Uudeksi hallituksen jäseneksi valittiin Jennifer Xin-Zhe Li。

Yhtiökokous vahvisti hallituksen puheenjohtajan palkkioksi 22万欧元,varapuheenjohtajan palkkioksi 12.5万欧元jäsenten palkkioksi 11万欧元。Palkkiosta 40 prosenttia suoritetaan KONE Oyj:n B-sarjan osakkeina ja loput rahana。Palkkiota ei kuitenkaan makseta sellaiselle hallituksen jäsenelle, jolla on työsuhde yhtiöön。

Tilintarkastajiksi Toimikaudelle 2021 ValittiinTilintarkastusyhteisöternster&Yountoy。

MuutYhtiökokouksenPäätökset.

Yhtiökokous myönsi hallitukselle valtuuden omakkeiden hankkimiseen。大阪keita voidaan hankkia enintään 52 930 000 kappaletta siten, että A-sarjan大阪keita voidaan hankkia enintään 7 62 000 kappaletta ja B-sarjan大阪keita enintään 45 310 000 kappaletta。Voimassa seuraavan varsinaisenyhtiökokouksenpättymiseensaakka,kuitenkinenintänn30.6.2022 Asti。

LisäksiyhtiökokousvaltuuttiHallituksenPäättämäänOsakeannistaSekäOsto-Oikeuksien Ja MuidenOsakeyhtiölain10 Luvun 1§:SsäTarkoitettujenOsakkeisiin Oikeuttavien Erityisten Oikeuksien Antamisisten Oikeuksien Antamisesten。Valtuutuksen Nojalla Annettavien OsakkeidenLukumääräVoiOLLAenintään7620 000 A-Sarjan Osaketta JA 45 310 000 B-Sarjan Osaketta。HallitusPäättääKaikistaOsakeannin Ja Osakkeisiin Oikeuttavien erityisten oikeuksien Antamisen Ehdoista。Valtuutus KoskeeSekäuusien大阪AntamistaEttäMoienOsakkeiden Luovuttamista,JA Osakeanti Ja Osakkeisiin Oikeuksien Antaminen Voi TapienMerkintäetuoikeudestaPoiketen(超国纳迪瓦Voimassa seuraavan varsinaisenyhtiökokouksenpättymiseensaakka,kuitenkinenintänn30.6.2022 Asti。

Lisätiedot:
Jukka Ala-Mello,Hallituksen Sihteeri,Puh。0204 75 4226.

Lahettaja:

通力Oyj)

Jukka Ala-Mello
hallituksen sihteeri

ilkka hara.
talousjohtaja.

通力yrityksena
Koneen Tavoitteena在Tehdäkupungeista帕玛皮皮Paikkojaelää。Olemme Alallamme Yksi Maailman JohtavistaYrityksistä。ValmistammeHissejä,Liukuportaita JA AutomaattiooviaSekäTrjoammeRatkaisuja Laitteiden Huoltoon Ja Modernointiin Rakennusten Koko Elinkaaren Ajan。Teemme Ihmisten Liikkumisesta KorkeammissaJaälykkäämmmmmmmmmmsäRakennuksissaTurvallista,Mukavaa Ja Luotettavaa。Vuonna 2020 Koneen Liikevaihto Oli 9,9 Miljardia Euroa,Ja Vuoden 2020 LopullaHenkilöstömääräoliyli60000.YhtiönB-Sarjan Osake Noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:Ssä。

www.gentedetele.com.

JAATämäSivu.